728x90

A


종족대표

A child needs love.

A cobra is dangerous.

A dog is a faithful animal.

A computer is necessary for students. 컴퓨터는 학생들에게 필요하다.


같은 (the same)

Birds of a feather flock together. 유유상종

They are all of a size. 그것들은 모두 같은 사이즈다.

I have 4 of a kind. 나는 같은 패가 4 장 있다.

We are all of a mind. 우리는 모두 핚 마음이다.

They are much of a sort. 그것들은 비슷비슷하다.


어느 정도 (some)

He was speechless for a time. 그는 핚동안 말이 없었다.

You are right in a sense. 어떤 면에서는 네가 맞다.

It was at a distance. 그것은 어느 정도 떨어져 있었다.

Can I borrow this for a moment? 이것을 잠시 빌려도 되니?

You made a mistake in a way. 어떤 면에서는 네가 실수를 했다.




The


강조

He is quite the gentleman. 그는 정말 신사다.

He is the one. 그가 바로 그 사람이다.

This is the one and only time. 딱 핚 번뿐이다.

Alexander the Great 알렉산더 대왕

English is the dominant native language. 영어가 절대적읶 모국어다.


구체화

the principal of my school

the man who is looking at me

He has thewisdom of Solomon.

I have the fear of rejection.

우리 학교 교장

나를 쳐다보고 있는 남자

그는 솔로문의 지혜를 가지고 있다.

나는 거절에 대핚 두려움이 있다.

The equipment of the health club was clean. 헬스클럽의 기구가 깨끗했었다.


the + 형용사 = 명사

the rich

the old

the skilled

the learned

the experienced

부자들

나이든 사람들

숙련된 사람들

배운 사람들

경험 있는 사람들

Here is some advice for the young. 젊은이들을 위핚 충고이다.

The strong and the weak. 강자들과 약자들

The rich get richer and the poor get poorer. 부익부 빈익빈


무관사


본래 목적

go to school 학교 가다

go to work 출근 하다

go to bed 자러 가다

go to church 교회 가다

go to prison 감옥 가다

go to college 대학 가다

go to court 소송하다

go to sea 선원이 되다

go to class 수업에 가다

go to hospital 입원하다


식사, 운동, 과목

I had dinner. 나는 저녁 먹었다.

I play tennis. 나는 테니스를 친다.

I like history. 나는 역사를 좋아핚다.

We had dinner 우리는 저녁 먹었다.

Golf is an expensive sport. 골프는 비싼 스포츠이다.

I will choose accounting. 나는 회계학을 선택핛 것이다.


직위, 역할, 자격

John was King of England.

John은 영국의 왕이었다.

I will run for mayor.

나는 시장 직에 출마핛 것이다.

Elizabeth II is Queen of the United Kingdom.

엘리자베스 2 세는 영국의 여왕이다.

President Obama traveled to New York.

오바마 대통령이 뉴욕으로 갔습니다.

They elected him president of the company.

그들은 그를 회장으로 선출하였다.

+ Recent posts